kocham jazz

Temat: [XJ] Silnik VM 2,5 litra - temat dla właścicieli
palnik aby dobrze rozgrzać mosiądz. Magistrala wyszła i spisuje się OK. Zastanawiam się tylko czy nie warto było by dodać bezpośrednio na niej dodatkowego czujnika ciśnienia oleju.
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=26733



Temat: Jaki olej do ursusa 1014
ursus 1014 to nie jest bolid F1 ani prom kosmiczny, zeby zalewać silnik jakimiś cudami. wystarczy superol 15W14 CD. CC tez się nadaje, ale CD jest o klasę lepszy:) co do wlewania połsyntetyku, to jestem zdecydowane przeciw, gdyż jest to silnik starszej konstrukcji, który wymaga gęstszego oleju. poza tym silnik nie jest już nowy i na pewno nie ma już takiej sprawności, jak ten, który wyjechał z fabryki. po wlaniu rzadszego mogą być problemy z ciśnieniem. ja u siebie w kombajnie JD 2266 również mam zalany pełny minerał. jesli chodzi zaś o kolor oleju, to czarny olej jest normą w dieselach. po zalaniu kolor złoty utrzyma sie przez 2 dni a pozniej bedzie czarny. przy zmianie oleju nie sugerujmy sie wiec jego kolorem a ilością motogodzin, ktore przepracował w silniku. co do świecy płomieniowej, to trudno będzie pomóc, skoro mowisz, że silnik zetora. trzeba się dowiedzieć w jakim zetorze jest taki silnik i wtedy bedzie...
Źródło: agroportal.net.pl/forum/viewtopic.php?t=2316


Temat: C-360 nie odpala
witam. mam problem z ursusem c-360 jesienia jezdzilem bezawaryjnie w polu. po sezonie musialem zdjac glowice i wymienic uszczelki pod nimi oraqz ustawilem wtryskiwacze. zawory rowniez wyregulowane po tym remoncie maszyna ... wydechowy wydobyl sie olej z silnika pytanie brzmi czy wystarczy tylko wymienic pierscienie?? progow tuleje nie maja i sile mial ten ciagnik, cisnienie tez trzymal. czekam na jakies porady z gory...
Źródło: agroportal.net.pl/forum/viewtopic.php?t=1098


Temat: Pompa Wtryskowa
pompa wtryskowa jest w dieslu a paliwowa w benzyniaku i obie są pod maską i tak jak pisze Kuba smarowana jest olejem z silnika choć były takie z własnym w starych mercedesach i traktorach Ursus a w baku nie ma przecie żadnej pompki diesle równierz mają pompki paliwowe bo przecież zbiorników opadowych nie montuje sie a wtryskowa słuzy jedynie do nadania paliwu sporego ciśnienia . jelsi niema smarowania rurką albo czymś to ja wymiekam
Źródło: mapet-tuning.com/forum/viewtopic.php?t=3114


Temat: [Volvo 240 2.3 B230E 1988 rok]
w misce. może być zapchany smok pompy ale to by świadczyło, że robił ci to specjalista od ciągników ursus.. Nie baw się kręceniem silnika aż zgaśnie kontrolka do puki nie usuniesz...
Źródło: volvoforum.pl/viewtopic.php?t=20374


Temat: Rozrywa filtr na skrzyni biegów JCB 3CX
Witam , przypuszczam że masz kolego za duże ciśnienie oleju na pompie lub zatkał się kanał powrotny z filtra . Znajomy miał tak z filtrem olejowym w silniku co prawda w Ursusie C- 360 ale objaw był identyczny i okazało się że w zaworze pompy oleju podlazł kawałek zawleczki ułamanej z zabezpieczenia korbowodu. Sprawdż drożność kanałów (przewodów) i zawór przeciążeniowy powinien takowy...
Źródło: kopaczka.pl/viewtopic.php?t=6112


Temat: [Nubira I] Mam 4 problemy POMOCY!
przy zimnym silniku do ok 1100-1000 obr/min. Jeśli masz podobnie to masz za mało oleju w silniku co jest powodem Twoich problemów w przypadku 1 jak i tym, że auto po dłuższym czasie chodzi jak maszyna do orania pola. Najlepiej wymień olej, ja tak zrobiłem z 5w50 przeszedłem na fabryczny Daewoo 5w30 (jest rzadszy) zapewnia lepszy cold start. 5w50 są dobre w wysokich temperaturach, gdyż są bardzo gęste jak na olej i jak auto dłużej stoi na zimnym to potem takie efekty. Po wymianie ustąpiło tyrkotanie, teraz mruczy aż miło. Podobnie jak u Ciebie był problem z kontrolką ciśnienia oleju, świeciła się gdy hamowałem, albo jak jechałem po rondzie co ewidentnie mówiło o tym, że oleju jest zbyt mało.Na szczęście nie gasł, ale za to było co raz bardziej słychać popychacze. Nie to, że taki ze mnie niedzielny kierowca, że nie potrafię sprawdzić jaki jest stan oleju, ale nie wiem czy wiecie w 2.0 bagnet jest taki ch*j*wy, że za każdym razem pokazuje co innego. Raz olej jest ponad miarę, raz go nie ma. Po wymianie oleju z 5w50 na 5w30 (też syntetyk) zauważyłem, że przestał brać olej. Wcześniej musiałem dolewać ok. 0,5l na miesiąc (ok 1tys. km)
Źródło: daewooforum.pl/viewtopic.php?t=27327


Temat: Ursus C 360 3P uwaga
Opisz wam jak sobie załatwiłem silnik w C 360 3P. Więc silnik świeżo po remoncie kapitalnym miałem wkręcony manometr tam gdzie jest normalnie czujnik ciśnienia oleju. Monometr wkreciłem by sprawdzić czy dobrze trzyma ciśnienie. Nocą podczas orki przy granicy przy której rosna krzaki przejeżdzając wyrwało mi przewód łączący sprężarke z miską olejową, to ten co wraca olej z sprężarki do silnika. Oczywiści wywaliło prawie cały olej. Kontrolka się nie zapaliła bo nie była podłączona a manometr nie jest widoczny z kabiny. Macie pojęcie, silnik jak nówka po remoncie a tu wypieprzyło olej. Dobrze że to było już gdy orałem poprzeczniaki. Gdy zobaczyłem ze wywala olej silnik jeszcze normalnie chodził Jak go zgasiłem to już nie chciał zapalić. Szkończyło się na powtórnym remoncie. Nigdy więcej...
Źródło: ferguson.rolniczeforum.pl/viewtopic.php?t=58


Temat: [XJ'95 2.5TD]Na co zwracaś uwagę podczas eksploatacji?
nie - padniety wtrysk sterujacy, troche szukania i wymienione w 20 minut; - CHECK GAUGES i brak cisnienia oleju - padla pompa? nie - padl kabelek od czujnika oleju - lutownica, troche izolacji i dziala - 1 godzina roboty. - plama oleju pod samochodem - padniety uszczelniacz na wale (w 4.0 tez padaja) generalnie 235000 na karku i silnik zyje. Mechanik ktory go ogladal stwierdzil, ze silnik nie wyglada na rozbierany (czyli od nowosci nic). Wg niemieckiej ksiazki serwisowej prowadzonej do 170000 powazniejsze usterki poza klockami, plynami, zarowkami itp, to wymiana turbiny po ... katuj go powyzej 2500 obrotow - jak skonczysz jazde poczekaj minutke zanim wylaczysz, niech sobie pochodzi i niech turbina sie uspokoi - kontroluj poziom oleju i plynu chlodniczego - zmiana oleju w silniku co 10000 (niestety) To calkiem dobry Ursus jak na JEEP-a
Źródło: jeep.org.pl/forum/viewtopic.php?t=38699


Temat: sprzedam silnik c-330
sprzedam silnik do ursusa c-330,stan idealny,pompa wtryskowa po remoncie w zakładzie spec.(gwarancja na 6 miesięcy),wał nominalny jak nowy bez rys,ciśnienie oleju 5 atm.cena 3000zł do negocjacji.
Źródło: agroportal.net.pl/forum/viewtopic.php?t=1401


Temat: Mercedes W123 Wasze opinie na temat "Beczki"
jak ktoś nie dba o regulacje chociazby zaworow, pompa wody jest na wykonczeniu, łancuch ma dosyc to silnik słychać jak jakiegoś ursusa :E Aha no i bardzo ważne, skoro amsz beke to wiesz ze jest wskażnik cisnienia, jak juz bedziesz mial upatrzona bryke to zagrzej jej silnik i zobacz jakie ma wolne obroty, jesli beda podejrzanie wysokie to znaczy ze ktos je podkrecil zeby cisnienie oleju na "wolnych" bylo wysokie, a te na nominalnych, wolnych obrotach(chyba okolo 800obr/min) po pelnym nagrzaniu powinno byc minimalnie chyba 0.8 bara, przy czym ja bym sie nie chwytal auta z cisnieniem ponizej 1.5, malo tego aby sprawdzic dobrze cisnienie zagrezej go na wolnych, potem wsiadz i przejedz sie pare kilometrow i nie zaluj gazu i obrotow, tak co sie silnik zagrzeje do czerwonosci, wtedy dopiero widac powazne spadki cisnienia(dokladnie bedzie te sytuacje spotykal codziennie w upalne lato ;) ) Co do dyfra to ja mam np. niewyjacy, a auto pyknelo pewnie z milon kilometrow :) Wszystko zalezy czy ktos o dyfer dba, bo jak zabraknie oleju przekladniowego to papa ;), potem jest juz za pozno, a naprawy i regulacji mostu...
Źródło: forum.pclab.pl/index.php?showtopic=266237